Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Hen kan du vara själv Gubbkärring

Av Jesper Hägglund - 4 maj 2012 17:51

Jahapp då var träningen överstökad igen då , det blir nästan lite tomt när man gjort den fast egentligen borde det väl vara skönt att det är helg osv .

Under normala omständigheter så hade jag med all sannolikhet också tyckt det att få umgås med sina nära och kära på slutet av veckan är för dom flesta den tid man värdesätter mest , men för dom ensamma så förstärks bara känslan av ensamhet när veckoslutet kommer.

Jag är ändå så pass lyckligt lottad att jag själv kan förändra min situation men det kommer över mig rejält när jag tänker på alla dom som är ensamma året runt höst som vinter vår som sommar.

Storhelger och högtider under fester och semestrar fy fan vad jag känner för dessa männsikor som alltid måste vara ensamma och som själv inte valt det eller kunnat påverka det , just i denna stund sänder jag er en tanke !

Tillbaka till träningen igen när jag gick på trappmaskinen idag (löpbandet upptaget) så funderade jag över männsikans intolerans till det annorlunda och till det som av dom "formstöpta" ses som udda.

Att i Sverige 2012 känna att man är annorlunda och att man nästan borde skämmas för att man är vältränad  är ändå rätt märkligt ?

Men så upplever jag det väldigt ofta jag är inte (i mina ögon ) överdrivet vältränad men kan känna en del arga blickar både på gymmet eller om jag går tex på stan.

Borde jag skämmas för att jag förösker ta hand om min kropp ? Jag tänker på vad jag äter jag tränar allsidigt och förösker hålla låg profil.

Har inga hävdelse behov ute bland folk och inte heller på gymmet , jag är typen som håller mig på min kant pratar lite och är helt i min egen värld med hörlurar i mina öron och gör mitt.

Fast å andra sidan fördommarna känner jag ju till lan faktiskt tycka att det är en stereotyp bransch framförallt i tävlingsvärlden.  

Det är alltför många aktiva killar och tjejer som inte vågar erkänna att det dom gör är självbekräftande , de männsikor som säger sig tycka om halvårs långa svält dieter med det enda målet att vinna /komma etta inte gör det för sitt egos skull får fan tänka till i mina ögon.

Det är inte fel att vilja bli bekräftad det vill väl alla männsikor bli mer eller mindre , och är man riktigt bra på någonting och driver en del så pass långt att man vill möta dom bästa inom samma nisch ja då anser jag att man också förtjänar rätten att få bli bekräftade åtminstone av människor inom samma gebit som förstår vad det handlar om.

Själv försöker jag i rent exprimentellt syfte se hur lågt jag kan pressa min vikt  för att komma så nära den sk classicbodybuilding vikten där man får väga sin längd + 8 kilo i den längsta klassen  i mitt fall handlar det då om 98 kilo vilket är en mycket låg vikt på en lång kille  (190cm) som tränat länge .

Vägde mig idag och vägde rekordlåga 108 kilo !! , och inser då att det är 10 !!! kilo minst kvar till classicvikt =C

Dock så är det inte aktuellt med något tävlande för mig i år eftersom det tagit för hårt på mig att krascha ett till förhållande och dessutom dras med andra problem.

Dock så tänker jag som jag nämnt tidigare pressa mig ganska hårt ändå enkom för att vänja kroppen inför framtida dieter och för att kunna utvärdera hur det ser ut i slutändan.

Just nu ser jag förfärligt tunn ut i mina egna ögon ser ut som om man släppt ur luften ur en ballong , och med min rejäla längd blir det väldigt synbart framförallt om man vet hur jag normalt brukar se ut.

Kollade midjemåtter idag också vilket för mig kändes lågt ( 87cmcm med tanke på min längd) , men det lustiga är att det kommer att krympa mer för det finns mer att ta av.

Jag är fullständigt galen som håller på så här mitt i en emtionell kris men samtidigt tycker jag att det håller mig på "banan" samt att det också motiverar mig att ta tag i andra viktiga saker och inte bara min kropp , för i slutändan när det är dags för riktig tävlingprepp när det väl börjar bli ordning på livet igen så vill jag kunna titta tillbaka och känna att jag gått genom skärselden med högt huvud och kämpat både med kropp och knopp , även då det var som jobbigast.

Alla prognoser pekar på att jag får träffa min son på Söndag och detta är något som jag läääängtar efter hoppas hoppas hoppas att den planen går i lås.


Till alla misunsamma som inte kan aceptera att vi är olika att vi gör olika val i livet vill jag bara posta denna underbara bild.

Peace.  

 
 
Robban

Robban

4 maj 2012 19:45

Hahaha....ursäkta jag skrattar :D
Men det är lite lustigt när jag tänker efter, både du och jag har fan i mig skrivit en "roman" idag, vad det beror på vettefan men det kändes jävligt gött för min del att skriva av sig så pass.
Och jag kan tänka mig att detsamma gäller för dig.

Människan är sannerligen en mycket komplex organism som jag inte tror att någon någonsin fullt ut kommer att kunna förstå sig på, för vi är verkligen alla så olika.
Det jag upplever som normalt kan i dina ögon upplevas som helt onormalt eller whatever.
Du verker inte må så bra över din kropp som i mina ögon är helt fucking amazing, medan jag skulle tycka det var jävligt skönt att muskelmässigt se ut som du. Det är inte för mycket och definitivt inte för lite, det är i klass med mitt mål.

Men i ditt fall så handlar det lite om (som jag skrev på min blogg nyss) att du måste lära dig uppskatta det du har och inte fokusera på vad du har gått miste om, kan du lära dig det så har du vunnit mycket redan där och får energi som du kan lägga på att fokusera på vart du vill med livet.

Sedan kan jag också förstå (tänka mig iaf) att det måste vara fruktansvärt att inte kunna eller få träffa sitt/sina barn, och jag hoppas och håller tummarna för dig att det går som du vill.

Sedan kan jag säga det att det värmde det du skrev om de som är ensamma, för jag är en av dem som varannan vecka iaf är ensam då barnen är hos deras mamma (min fru).
Jag är mycket tacksam att jag idag har gymmet att gå till, för även om man inte snackar med alla där så har man ändå folk runt omkring sig.
Det är märkligt vad svårt det är att skaffa kompisar när man blir vuxen, det som var SÅ lätt när man var barn :D

Trevlig kväll!

http://verkarlurt.bloggplatsen.se

Jesper Hägglund

4 maj 2012 23:50

Tack för fin kommentar ! Ja vägarna är verkligen outgrundliga lite grann så känns det som om vi befinner oss i ungefär samma situation , och du har helt rätt i tankarna kring den egna självbilden och att kunna använda förmågan att se på sig själv mer positivt . Tyvärr så är det i tider a depp svårt att plocka fram det positiva och det kanske är just då man verkligen behöver det ! Skall ta och läsa dina inlägg som du gjort också.
Ciao Jeppe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Hägglund - 9 maj 2012 19:15


Hej är fortfarande väldigt seg idag om det beror på sömnbrist eller att jag håller på att bli sjuk (Hemska tanke! ) vet jag inte. Som vardagen ser ut nu så är det svårt att låta bli träningen även om man inte känner sig helt bra i kroppen  självkla...

Av Jesper Hägglund - 8 maj 2012 21:59

Har inte så mycket att säga idag och det kan ha kopplingar till mina ansträgningar klev upp 6 i morse och var ute och gick en hyfsad promenad på morgonen . Har nu senare under dagen gymmat ganska hårt för att avluta det hela med mera cardio på löpb...

Av Jesper Hägglund - 7 maj 2012 22:43


Jaha då blev det en liten paus ifrån bloggandet då , dels för att jag varit lite upptagen och dels för att jag haft mina tankar riktade åt ett annat håll. först och frömst så var jag ju och hälsade på min son vilket var en riktig höjdare ! Det ga...

Av Jesper Hägglund - 5 maj 2012 22:52

Besöket hos min son blir av woohoo ! Känns som om det är dags att ta tag i saker nu för jag vet att jag kommer att må bra av det . Inget mer huvud nergrävt i sanden och inget mer bränsle åt alla tvivlare . Troligtvis blir det en träningsfridag ...

Av Jesper Hägglund - 5 maj 2012 15:24


Jahapp då är vi halvvägs in på helgen och i vanlig ordning så har man varit och tränat , oddsen på att man skulle vila en dag eller två är numera nästan nere på noll. Att träna smart och lyssna på kroppen är en sak att sen göra det en annan!   Just...

Presentation


En 35 årig gubbe med en himla massa problem och lika många funderingar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bildarkiv

Hälsobloggar

Styrketräning Bloggportal och forum för styrk

Träningsbloggar | Styrketräning.net

Skapa flashcards