Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Jesper Hägglund - 5 maj 2012 22:52

Besöket hos min son blir av woohoo !

Känns som om det är dags att ta tag i saker nu för jag vet att jag kommer att må bra av det .

Inget mer huvud nergrävt i sanden och inget mer bränsle åt alla tvivlare .

Troligtvis blir det en träningsfridag imorgon , men jag känner att det gör inget , för jag gör något annat som betyder mycket för mig och som förhoppningsvis kommer att leda till någonting bra ;)





Reach to the sky from the bottom .

Living up the dreams that have all came true.

Now im trying to reach to the stars from the heavens.

Never giving up like they thought i do.

THIS IS ALL I KNOW.


Vad man än vill uppnå i livet så skall man ALDRIG låta tvivlarna ta ens drömmar ifrån en och har man nått botten i något så kliver man upp och klättrar sakta uppåt steg för steg.


Av Jesper Hägglund - 5 maj 2012 15:24

Jahapp då är vi halvvägs in på helgen och i vanlig ordning så har man varit och tränat , oddsen på att man skulle vila en dag eller två är numera nästan nere på noll.

Att träna smart och lyssna på kroppen är en sak att sen göra det en annan!   Just nu ger förmodligen inte träningen så mycket rent fysiskt men känns ack så viktig för mitt måeende .

För första gången så kanske jag skall lägga in lite mer specifikt vad som kördes idag ifall någon vad det är jag pysslar med på gymmet när jag väl är där.

Idag eller egentligen redan igår så bestämdes det att det skulle köras armar lugnt idag och däreftert en timme cardio , men av olika anledningar så svek jag den planen väl på plats.

En av huvudanledningarna är att jag inte behöver träna mina armar så mycket !

Och missförstå mig rätt nu med det menar jag inte att jag har några jättearmar som får folk att tappa hakan  utan tvärtom .....

Men däremot så är dom om man ser det ur symetriperespektiv inte så högprioriterade , jag har andra muskelgrupper som släpar och som bör få mer uppmärksamhet .

Därfär blev det idag än en gång massor av chins . det är 3 gången denna vecka som jag tränar mina lats  ärligt talat så kör jag dom nu så fort dom känns lite fräscha detta för att vidden på min rygg är för dålig.

Mycket beror det på min genetik som inte varit helt snäll , det är inte tacksamt att vara 190cm lång och ha höga latsfästen det ger en lång midja och detta går tyvärr  inte göra något åt.

Det jag försöker göra är dock att ge ryggen mer vidd för den är tyvärr för dålig och vidare försöka lura ögat lite   är  denna muskelgrupp är något som jag kommer jobba stenhårt på under året.

som jag äter nu så blir det inte något byggt heller just,  men den fas jag är inne i nu kommer att fortsätta ungefär 4 veckor till sen blir det andra bullar det törs jag lova ;).

Körde även lite bänkpress idag och får väl vara ganska nöjd 20 reppare på 110kg då man väger 108 är ändå rätt okej när man är lite sliten .

Och sen vidare endast lätt bröst träning i maskiner med fokus på kontakt  detta är kanppt värt att nämna men jag gör det ändå.

Eftersom det tränas så ofta nuförtiden så blev det inte mycket mer än 10 set bröst och sen vidare en massa set chins till det började ta stopp.

Vet att många har sk ätardagar när dom dietar och ärligt talat tror jag att många överäter bara för att dom får äta  jag har själv gjort så tidigare , men känner att detta betende är onödigt och känner att visst kan man äta men varför äta som ett gödsvin när du skött dig i 6 dagar oct tränat 14-15 pass ?

Jaja det är upp till var och en att köra sina egna upplägg för det funkar nog bäst i slutändan  då man inte skall krångla till saker i onödan.

Inser precis att jag skriver alledes för mycket i mina inlägg , men det blir lätt så när man förösker hålla det på ett personligt plan och orden kommer rätt ut ur huvudet.

Detta är ju en av anledningarna till att denna blogg inte är särskilt tillrättalagd och så där falskt fin som många andra är.

Jag är trött på alla illusioner av det perfekta livet som så många vill förmedla .

Alla behöver ju inte vara som mig heller och öppna sig för mycket , men jag tror iaf att man ser igenom när det blir för tillrättalagt och för perfekt.

Nu är det dags att äta tvätta och packa i precis den ordningen och sedan föröska hålla mina tankar i schack och fokusera på saker som ger positiv energi !

Önskar alla en fortsatt trevlig helg och lägger såklart ut en bild på min pissiga rygg som dock sakta men säkert blir bättre och bättre trust me !    

Presentation


En 35 årig gubbe med en himla massa problem och lika många funderingar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bildarkiv

Hälsobloggar

Styrketräning Bloggportal och forum för styrk

Träningsbloggar | Styrketräning.net

Ovido - Quiz & Flashcards