Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Summan av allt

Av Jesper Hägglund - 7 maj 2012 22:43

Jaha då blev det en liten paus ifrån bloggandet då , dels för att jag varit lite upptagen och dels för att jag haft mina tankar riktade åt ett annat håll.

först och frömst så var jag ju och hälsade på min son vilket var en riktig höjdare !

Det gav mig en sån otrolig kick att få vara med honom och att få prata med hans mamma utan bråk och tjafs !

Kanske skall förtydliga mig här och säga att det inte här hans mamma jag brytit upp med nu och som fått mig att må dåligt , dock så har relationen till "mamman" varit minst sagt kylig men ÄNTLIGEN så funkar det vi kan PRATA med varandra och LYSSNA på varandra utan bråk och tjaffs.

Det kom som en befrielse och det bådar gott inför framtiden vad gäller kontakten med min son,

Innan jag går över till dagens träning så vill jag bara säga att få spendera tid med min son smäller enormt mycket högre än att få träna och vara vältränad .

Men med den saken sagt så måste inte det ena uteluta det andra och träningen är en naturlig del i min vardag ,får jag farmöver även in andra viktiga bitar som fattats i mitt liv så är jag övertygad om att min träning kommer att ta sjumila kliv !

Vet inte om jag nämnt det men jag dietar sen någon månad tillbaka och har för avsikt att fortsätta göra så ungefär 5 veckor till , inte för någon tävling men mer som en förberedelse inför framtiden.

Att förbereda sin kropp för framtida tävlingsdieter är något som åtminstone jag tror kommer att kunna "betala sig" när det väl är dags på allvar.

Många säger att den första tävlingsdieten sällan blir bra , men jag har för avsikt att motbevisa detta och hoppas att kunna pricka formen redan i eventuell debut.

Om jag lyckas med min plan kan bara framtiden utvisa , skall i alla fall göra mitt bästa och föröska vara väl förberedd när det väl är dags .

Idag kördes det mark och då i form av korta mark (eftersom jag är lite sned i bäckenet ) för att inte slita ut min baksida för hårt då den är lite kort.

Vissa kallar denna övning kronlyft men viktigt att komma ihåg är att man då skall ha sin startposition ungefär 10 cm under knäskålarna själv låg jag högre upp idag och denna position medför att man kan köra lite tyngre men också att man lyfter mindre med korset.

Detta utförande gör att man kan panga på rätt hårt med vikterna och det gjorde jag kan jag lova ! Lastade på vikter tills det stannade på en 4 på toppvikten (350kg)  .

under denna övning så använder jag dragremmar eftersom vikterna blir för stora för min handstyrka .

Efter denna "blodarövning" så är det ganska skönt att sätta sig i roddmaskinen .

Att lasta fullt mag och ro efter korta mark känns otroligt lätt eftersom man tvingat på kroppen riktigt tunga vikter sedan tidigare.

Eftersom jag prioriterar min rygg just nu så delar jag upp ryggen på baksida och lats .

Denna dag blev det endast baksida på totalt 15 set , och därefter blev det lite lek med "rolling thunder" detta är ett greppträningsredskap som man kan använda för att testa sin greppstyrka.

Denna tingest åker fram för mig max en gång per år inte för att specifikt träna greppstyrkan utan mer för att det är roligt .

Av någon anledning så är min greppstyrka rätt okej kan bero dels på stora händer och dels på mycker marklyftande samt förflutet som elektriker.

Idag lyckades jag göra en rep på 95 kilo på höger arm och endast 85 på vänstern , kan dock tillägga att jag höjde vikten succecivt  och att jag garanterat tröttade ut mig för jag körde tex 3 reps på varje arm på 85kg.Och när man väl är slut i greppet så finns det inget mer att ta av inte ens om jag vilar.

Körde även massor av cardio idag 45 minuter innan träning och 45 minuter efter.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Hägglund - 9 maj 2012 19:15


Hej är fortfarande väldigt seg idag om det beror på sömnbrist eller att jag håller på att bli sjuk (Hemska tanke! ) vet jag inte. Som vardagen ser ut nu så är det svårt att låta bli träningen även om man inte känner sig helt bra i kroppen  självkla...

Av Jesper Hägglund - 8 maj 2012 21:59

Har inte så mycket att säga idag och det kan ha kopplingar till mina ansträgningar klev upp 6 i morse och var ute och gick en hyfsad promenad på morgonen . Har nu senare under dagen gymmat ganska hårt för att avluta det hela med mera cardio på löpb...

Av Jesper Hägglund - 5 maj 2012 22:52

Besöket hos min son blir av woohoo ! Känns som om det är dags att ta tag i saker nu för jag vet att jag kommer att må bra av det . Inget mer huvud nergrävt i sanden och inget mer bränsle åt alla tvivlare . Troligtvis blir det en träningsfridag ...

Av Jesper Hägglund - 5 maj 2012 15:24


Jahapp då är vi halvvägs in på helgen och i vanlig ordning så har man varit och tränat , oddsen på att man skulle vila en dag eller två är numera nästan nere på noll. Att träna smart och lyssna på kroppen är en sak att sen göra det en annan!   Just...

Av Jesper Hägglund - 4 maj 2012 17:51


Jahapp då var träningen överstökad igen då , det blir nästan lite tomt när man gjort den fast egentligen borde det väl vara skönt att det är helg osv . Under normala omständigheter så hade jag med all sannolikhet också tyckt det att få umgås med si...

Presentation


En 35 årig gubbe med en himla massa problem och lika många funderingar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bildarkiv

Hälsobloggar

Styrketräning Bloggportal och forum för styrk

Träningsbloggar | Styrketräning.net

Ovido - Quiz & Flashcards