Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Jesper Hägglund - 9 maj 2012 19:15

Hej är fortfarande väldigt seg idag om det beror på sömnbrist eller att jag håller på att bli sjuk (Hemska tanke! ) vet jag inte.

Som vardagen ser ut nu så är det svårt att låta bli träningen även om man inte känner sig helt bra i kroppen  självklart så skall man lyssna på den och vila ibland , men sånt är mycket svårare när man är mitt uppe i någonting i detta fallet min provdiet .

Har kört någon månad och det börjar faktiskt att sakta lossna  dock så har det varit tungt nu den senaste veckan för det känns som om kroppen inte vill släppa på fettet , dock så tror jag att det är hjärnspöken och det är bara att känna lugnet.

Vågen börjar ju faktiskt också att visa lite resultat även om den inte säger någonting om formen vägde iaf 107,2  idag på eftermiddagen och med tanke på att försvunnit nästan 14 kilo sen i december så får man nog känna sig nöjd.

Dock startade jag inte detta projekt i rätt utgångsläge men man har ju den erfarenheten med mig sen inför framtiden och kan ta lärdom av dom eventuella missar som man märker att man gör.

Så jag kör detta upplägg i 4 veckor till och följer sedan upp med en vecka tömning och 1-2 dagars laddning för att sedan ta lite bilder som självklart kommer att hamna här när jag väl är där.

Det bästa med dagens träning är helt klart den feedback jag fått av min gamla träningskompis när han kollat min form i omklädningsrummet.

För det är raka puckar och 100 procent ärlighet ifrån en kille som själv är väldigt talangfull och som garanterat kommer att gå på någon scen igen i framtiden.

Prio för mig ligger på ben och rygg och detta beror mycket på min längd , skall det se hyffsat ut på en scen så är det vad som gäller !

Jag hoppas verkligen att när denna provdiet är över att jag har kommit mer i balans med mig själv och mitt privatliv  så jag kan få börja äta igen och njuta lite mer av livet , ser faktiskt fram emot en sommar med vad allt den har att erbjuda när både kropp och knopp är i balans !

Än så länge är det inga problem för mig att sköta kost och träning och lider inte av detta utan det är mer på det privata planet som det är kämpigt just nu.

Men som sagt efter regn kommer solsken som det heter , och faktiskt så har jag fått en hel del uträttat idag som i slutändan kommer att förbättra min framtid !

Så det är med livet precis som innanför gymväggarna att varje liten ansträngning vad gäller både det privata och vad gäller träningen kommer i slutändan att betala sig .

Finns inte mycket att säga om min träning idag det blev i alla fall baksida ben mage och utsida axlar samt en timme cardio .

Är helt mosig nu och skall ta och äta lite innan det blir en kvällspromenad.

   

Presentation


En 35 årig gubbe med en himla massa problem och lika många funderingar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bildarkiv

Hälsobloggar

Styrketräning Bloggportal och forum för styrk

Träningsbloggar | Styrketräning.net

Skapa flashcards