Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Jesper Hägglund - 4 maj 2012 17:51

Jahapp då var träningen överstökad igen då , det blir nästan lite tomt när man gjort den fast egentligen borde det väl vara skönt att det är helg osv .

Under normala omständigheter så hade jag med all sannolikhet också tyckt det att få umgås med sina nära och kära på slutet av veckan är för dom flesta den tid man värdesätter mest , men för dom ensamma så förstärks bara känslan av ensamhet när veckoslutet kommer.

Jag är ändå så pass lyckligt lottad att jag själv kan förändra min situation men det kommer över mig rejält när jag tänker på alla dom som är ensamma året runt höst som vinter vår som sommar.

Storhelger och högtider under fester och semestrar fy fan vad jag känner för dessa männsikor som alltid måste vara ensamma och som själv inte valt det eller kunnat påverka det , just i denna stund sänder jag er en tanke !

Tillbaka till träningen igen när jag gick på trappmaskinen idag (löpbandet upptaget) så funderade jag över männsikans intolerans till det annorlunda och till det som av dom "formstöpta" ses som udda.

Att i Sverige 2012 känna att man är annorlunda och att man nästan borde skämmas för att man är vältränad  är ändå rätt märkligt ?

Men så upplever jag det väldigt ofta jag är inte (i mina ögon ) överdrivet vältränad men kan känna en del arga blickar både på gymmet eller om jag går tex på stan.

Borde jag skämmas för att jag förösker ta hand om min kropp ? Jag tänker på vad jag äter jag tränar allsidigt och förösker hålla låg profil.

Har inga hävdelse behov ute bland folk och inte heller på gymmet , jag är typen som håller mig på min kant pratar lite och är helt i min egen värld med hörlurar i mina öron och gör mitt.

Fast å andra sidan fördommarna känner jag ju till lan faktiskt tycka att det är en stereotyp bransch framförallt i tävlingsvärlden.  

Det är alltför många aktiva killar och tjejer som inte vågar erkänna att det dom gör är självbekräftande , de männsikor som säger sig tycka om halvårs långa svält dieter med det enda målet att vinna /komma etta inte gör det för sitt egos skull får fan tänka till i mina ögon.

Det är inte fel att vilja bli bekräftad det vill väl alla männsikor bli mer eller mindre , och är man riktigt bra på någonting och driver en del så pass långt att man vill möta dom bästa inom samma nisch ja då anser jag att man också förtjänar rätten att få bli bekräftade åtminstone av människor inom samma gebit som förstår vad det handlar om.

Själv försöker jag i rent exprimentellt syfte se hur lågt jag kan pressa min vikt  för att komma så nära den sk classicbodybuilding vikten där man får väga sin längd + 8 kilo i den längsta klassen  i mitt fall handlar det då om 98 kilo vilket är en mycket låg vikt på en lång kille  (190cm) som tränat länge .

Vägde mig idag och vägde rekordlåga 108 kilo !! , och inser då att det är 10 !!! kilo minst kvar till classicvikt =C

Dock så är det inte aktuellt med något tävlande för mig i år eftersom det tagit för hårt på mig att krascha ett till förhållande och dessutom dras med andra problem.

Dock så tänker jag som jag nämnt tidigare pressa mig ganska hårt ändå enkom för att vänja kroppen inför framtida dieter och för att kunna utvärdera hur det ser ut i slutändan.

Just nu ser jag förfärligt tunn ut i mina egna ögon ser ut som om man släppt ur luften ur en ballong , och med min rejäla längd blir det väldigt synbart framförallt om man vet hur jag normalt brukar se ut.

Kollade midjemåtter idag också vilket för mig kändes lågt ( 87cmcm med tanke på min längd) , men det lustiga är att det kommer att krympa mer för det finns mer att ta av.

Jag är fullständigt galen som håller på så här mitt i en emtionell kris men samtidigt tycker jag att det håller mig på "banan" samt att det också motiverar mig att ta tag i andra viktiga saker och inte bara min kropp , för i slutändan när det är dags för riktig tävlingprepp när det väl börjar bli ordning på livet igen så vill jag kunna titta tillbaka och känna att jag gått genom skärselden med högt huvud och kämpat både med kropp och knopp , även då det var som jobbigast.

Alla prognoser pekar på att jag får träffa min son på Söndag och detta är något som jag läääängtar efter hoppas hoppas hoppas att den planen går i lås.


Till alla misunsamma som inte kan aceptera att vi är olika att vi gör olika val i livet vill jag bara posta denna underbara bild.

Peace.  

Av Jesper Hägglund - 4 maj 2012 10:54

Det känns som om vädret speglar utanför speglar mitt sinne ganska bra det känns som höst fastän det borde vara vår! Hursomhelst snart är det dagd för den dagliga dosen av endorfin utsöndring dvs ett litet träningspass , tänkte kombinera lite baksidalår//vader med en timme cardio.

Tänk om man vågade ordinera motionb på samma sätt som man ordinerar lyckopiller vad mycket hälsosammare och gladare befolkning vi skulle ha!

Tyvärr så är det för mycket ekonomiska intressen som styr även våran friskvård .

Samtidigt som man förbjuder diverse kostilsskott så ökar försäljningen av blodtrycksmediciner och lyckopiller varje år.

enligt undersökningar i Usa så har det under ett år dött 0 !! personer av kostillskott och naturmedeciner medans det dött över 740.000 av läkemedelsbiverkningar.

Frågan man kan ställa sig är om våra "styrande" dvs pengarna bryr sig om våran hälsa ?

Har lovat mig själv och eventuella bloggare att jag framledes skall prata mer ingående om både min träning och min kost har faktiskt 20 års erfarenhet och har kommit en bit på väg vad gäller träningen , och tänkte därför dela med mig lite mer av detta ifall det finns dom som är mer intresserade kring detta.

Dock så kommer denna blogg fortsättningsvis att  innehålla en hel del personliga tankar och funderingar precis som nu.

Avslutar med att ladda upp en benprofil från i vintras då tyngden var lite större och även matintaget lite större , det skiljer över 10 kg till dagsvikten .   

 

Presentation


En 35 årig gubbe med en himla massa problem och lika många funderingar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bildarkiv

Hälsobloggar

Styrketräning Bloggportal och forum för styrk

Träningsbloggar | Styrketräning.net

Ovido - Quiz & Flashcards